Prolog
Když správný muž něco slíbí, musí dodržet slovo. A když se to vezme za správný konec, pak se dílo podaří. A když něco není a člověk je jedním z mála, neřku-li jediný, kdo to může udělat, potažmo vyrobit, pak někde v jeho nitru je zakořeněn přímo božský imperativ, jenž ho nabádá, aby šel a udělal to. A správný chlap jde a udělá to. Kdyby na chleba nebylo. Protože on ví, že to momentálně není vůbec důležité. On má před sebou cíl. On má před sebou vizi. A jde za tím. A jedním z takovýchto chlapů, kteří šli za tím svým, byl i muž, jenž dal ploché dráze ESO.
Mladá léta
Jaroslav Simandl se narodil v roce 1907 v Praze. Přáním jeho rodičů bylo, aby vystudoval pokud možno co nejvíce škol, avšak Jaroslav zběhl již z gymnázia a odešel se vyučit řemeslo. Toužil stát se mechanikem šicích strojů a velocipedů u firmy Jan Zdeněk v pražských Holešovicích. Po nedlouhé době ani zde nevydržel a přešel do dílny majitelova syna, v níž se opravovaly motocykly a tříkolky značky Walter. Zde se vyučil automontérem a poté, po složení tovaryšských zkoušek, začal pracovat u firmy Tomšů, jež provozovala obchod s velocipedy, motocykly a pneumatikami v Bartolomějské ulici v Praze. Tato prodejna byla častým cílem návštěv příznivců motorismu, mezi nimiž nechyběl ani rotmistr Dlouhý, tehdy známý plochodrážní závodník na stroji Omega s motorem JAP. Tento muž Jaroslava přiměl k usednutí za řídítka plochodrážního motocyklu a jméno Simandl se v nedlouhé době začalo objevovat ve společnosti těch nejlepších jezdců, jakými byli Juhan, Rosák, Lucák nebo Kilmayer.
U firmy JAWA
Jeden z nejúspěšnějších závodníků první republiky František Brandt zanedlouho Jaroslava Simandla přivedl do Mekky výroby československých motocyklů, světoznámé firmy JAWA. V tomto podniku mladý Jaroslav prožil část předválečného období, jakož i celou druhou světovou válku. Postupem doby se zde vypracoval až na mistra vývojové dílny, což pro jeho budoucnost byla významná životní škola.
Poválečné období
Po válce odešel Jaroslav Simandl do pohraničí a zde v roce 1947 získal bývalou nástrojárnu Vincence Päckerta v obci Kovářská. Po její přeměně na vlastní dílnu v ní začal vyrábět nejrůznější nářadí a součástky k motocyklům. Pro velkou vzdálenost od Prahy mu však nevyhovovaly zúžené kontakty se závodnickým světem a proto se již roku 1948 přestěhoval do středočeského Divišova, kde pokračoval ve stejném druhu podnikání. V té době se vrátil i k závodění a v roce 1949 absolvoval Šestidenní v Anglii. Tam se v Londýně setkal s dalšími českými závodníky, stěžujícími si na nedostatek náhradních dílů pro motocykly JAP. Mezi nimi byl i Václav Stanislav, shánějící peníze na novou vačkovou hřídel, jemuž Simandl slíbil, že se jí pokusí vyrobit.
Motocykly ESO
Po tomto slibu však nezůstalo jen u hřídele a Jaroslav Simandl vyrobil v roce 1950 první celé tři motory, jež byly dokonalou kopií značky JAP. Po jejich úspěchu vznikla brzy druhá série motorů, které již nesly označení „S“ jako Simandl. Tyto motory ještě nebyly určené pro plochodrážní motocykly a takové začal Simandl stavět až roku 1951. To již ovšem byl jeho divišovský podnik znárodněn a začleněn do komunálních služeb města Vlašimi. Úspěšný konstruktér však přesto vedl dílnu dál a před ním stál nelehký úkol navrhnout motor, jenž by už nebyl pouhou kopií anglického originálu. V roce 1953 tedy zkonstruoval nový čtyřdobý jednoválec s označením S45, jenž si okamžitě získal velkou oblibu. Byl montován už do vlastního rámu a změnu zaznamenalo i jeho logo. Původní „S“ bylo nahrazeno zvučněji znějícím „ESO“.
Začlenění do koncernu JAWA
Firma ESO začala produkovat plochodrážní motocykly, jež postupně vytlačily konkurenční stroje JAP z evropských závodních oválů. Model S45 zůstal ve výrobě až do roku 1959, kdy byl nahrazen modernějším typem DT5. Souběžně s plochodrážními speciály byly v Divišově vyráběny v letech 1951-58 i motocykly pro silniční závody a v letech 1954-63 také pro motokros. Roku 1957 zde byl dokonce postaven vůz formule F3. Ovšem již bez účasti Jaroslava Simandla, jenž vedení podniku opustil v roce 1956. Stalo se tak v době, kdy z původní dílny vyrostla již moderní továrna se sto patnácti zaměstnanci. Samostatnost tohoto závodu však skončila roku 1964, kdy byla firma ESO začleněna do koncernu JAWA. Z motocyklů, jejichž produkce zůstala zachována, tak zmizelo logo ESO a bylo nahrazeno logem JAWA. Na přelomu 60. a 70. let pak tento podnik zažil svou největší slávu, neboť jeho produkce rychle stoupala a dosahovala až deseti tisíc kusů ročně a na jeho strojích závodili jezdci jako Ivan Mauger či Ole Olsen. Většina výrobků ovšem mířila do zemí
tehdejšího východního bloku.
Současnost
Po roce 1989 vystoupil divišovský závod z národního podniku JAWA a stal se samostatným podnikem JAWA Divišov. Jeho produkce se po privatizaci roku 1994 znovu navýšila a je směřována do 24 zemí, z nichž hlavními jsou Velká Británie, Austrálie, Nový Zéland a Polsko. Firma byla nucena odstoupit od značky JAWA a své motocykly nyní prodává pod značkou JRM.
Epilog
Československý motocyklový závodník, šestinásobný účastník závodu Šestidenní, v roce 1947 člen vítězného týmu v soutěži o Mezinárodní trofej na stroji JAWA 250 a dlouholetý konstruktér motocyklů Jaroslav Simandl zemřel v roce 1987 ve věku osmdesáti let. Odešel v něm chlap, který si slíbil, že posune kousek české techniky na světovou úroveň a přesně to udělal.
-sj-
Hezký článek, ale až na ten konec! docela mě překvapuje, že si autor není schopen zjistit základní fakta z poslední doby. V roce 2012 Jawa Divišov zkrachovala, propustila zaměstnance a vypadalo to na nehezký konec. Naštěstí se našel nový majitel a nýní se začíná opět rozjíždět výroba a novým majitelům se povedlo dokonce získat zpět značku JAWA.
Po sedmi letech ve vztahu k Wilsonovi se se mnou rozloučil, udělal jsem vše, co mu bylo možné, abych ho vrátil, ale všechno bylo marné, chtěl jsem ho zpátky tak moc kvůli lásce, kterou pro něj mám, prosila jsem ho se vším , Dělal jsem sliby, ale odmítl. Vysvětlil jsem mému problému někoho online a navrhla, že bych měl kontaktovat kouzelník, který by mi mohl pomoct, abych odnesl kouzlo, abych ho vzal zpátky, ale já jsem ten typ, který nevěří v kouzlo, neměl jsem jinou možnost než to zkusit, Měl jsem na mysli kouzelník, který se jmenoval Dr. Zuma zuk a já mu poslal e-mail a on mi řekl, že není problém, že všechno bude v pořádku před třemi dny, že se můj býval před třemi dny vrátil ke mně, Druhý den to bylo kolem 16:00. Můj ex mi volal, byl jsem tak překvapen, odpověděl jsem na volání a všechno, co řekl, bylo, že byl tak líto, že se všechno stalo, že se chtěl, abych se k němu vrátil, že mě tak moc miluje. Byl jsem tak šťastný a šel k němu, tak jsme začali znovu žít šťastně. Od té doby jsem sliboval, že někdo, koho vím, že má vztah problém, bych pomáhal takové osobě tím, že se na něj nebo ona k jedinému skutečnému a mocnému kouzelníkovi, který mi pomohl s mým vlastním problémem a kdo je jiný než všechny falešné ty venku. Někdo může potřebovat pomoc kouzelníka, jeho e-mail: spiritualherbalisthealing@gmail.com nebo mu zavolat +2348164728160, můžete mu poslat e-mail, pokud potřebujete jeho pomoc ve vašem vztahu nebo cokoli jiného. KONTAKTUJTE NYNÍ PRO ŘEŠENÍ K VÁŠEM PROBLÉMŮM