Proudloužení podchodu v Benešově?
V Benešově by prodloužení podchodu velice usnadnilo průchod od nádraží do ulice Konopišťská, bolestivě zde pociťumem absenci podchodu na druhou stranu nádraží.
Přecházení přes koleje je značně nebezpečné a i když je přísně zakázáno, je tento zákaz stále porušován.
Dnes jsme byli na nádraží vyfotit pro vás nové fotografie "z místa činu", během krátké chvíle se nám podařilo vyfotit další cestující, kteří si zkracují cestu přes koleje a nerespektují zákaz. foto:Benešov u Prahy - nádražní budova
Dřívější informace jsou jaké?
Prodloužení podchodu v Benešově provázely dříve podobné výmluvy jako v Praze, dostaly se k nám informace o tom, že podchod měla stavět SŽDC, ale kvůli problémům s pozemkem se tak nestalo.
Když se stavěl koridor, byla zde ideální doba pro postavení za evropské peníze, ale nestalo se tak. Nyní by už asi muselo participovat na investici i město.
Jaký je stav podchodu nyní?
Dnes bohužel nemůžeme na konci podchodu nalézt vyústění do ulice Konopišťská, ale uvidíme tam pouze stěnu na které je namalováno Konopiště i se zámeckou zahradou, dočkáme se změny?
Jak to nyní vypadá v podchodu můžete vidět na našich snímcích.
Věříme, že by podchod byl výborným spojovacím prostředkem od nádraží jak pro cestující, ale i pro turisty, kteří míří ke konopišťskému zámku.
Došlo by velmi výrazně ke zlešení bezpečnosti a omezil by se nebezpečný pohyb občanů v kolejišti.
Informace, zda se o realizaci tohoto projektu v současné době jedná nebo je to prozatím uzavřená záležitost, budeme pro vás průběžně zjišťovat.
Podchod pod tratí u nemocnice směrem na "Tržák"
Připomeňme si ještě další neuralgické a nebezpečné místo v Benešově, kterému by prodloužení podchodu slušelo, a tím je podchod poblíž nemocnice u sídliště "Na Tržišti".
Bylo zde sice v nedávné době uděláno hodně pro zlepšení bezpečnosti na přechodu pro chodce, ale přesto mnozí řidiči ohrožují přecházející.
Jestli dojde časem ke změnám jak u nádraží, tak u nemocnice, to se necháme překvapit.
Osvětleme si problematiku podchodů na Hlavním nádraží v Praze
Ti z nás co dojíždějí pravidelně do našeho hlavního města za prací, do školy, či třeba za kulturou jistě ví, že ve stanici Praha-hlavní nádraží jsou tři podchody, co ale nepokračují dále za sedmé nástupiště, kam pravidelně zajíždí naše rychlíky.
Přitom na této straně se nachází například budova Vysoké školy ekonomické, kam denně proudí stovky, ba tisíce studentů.
Kvůli absenci prodloužení podchodů vede jediná legální cesta na Žižkov poměrně dlouhou procházkou kolem celého hlavního nádraží Seifertovou ulicí, proto si každý den přes tisíc lidí zkrátí cestu přes koleje a hledá díru v plotě, čímž se dopouští přestupku a brnkají na nervy strojvedoucím lokomotiv našich rychlíků, co zde posunují lokomotivy na druhou část vlaku a musí na přecházející často troubit, aby předešly neštěstí.
foto: Pod terminálem autovlaků budou podchody prodlouženy na Žižkov
Proč podchody nešly údajně prodloužit?
Argumentů je mnoho, pozemky patří dopravci České dráhy, který zde provádí nakládání osobních automobilů na autovlak, stavět ale má správce infrastruktury SŽDC a do toho připočteme obvyklý problém překládky inženýrských sítí a magistrát zase prý blokuje výstavbu kvůli výhledové stavbě metra D. Pokud do toho připočítáme výhledovou vizi realizace Nového spojení II. etapy, tedy výstavby podzemních nástupišť pod „hlavákem“ tak máme hned řádku argumentů, proč investici odložit. 12.2.2015 se ale ledy prolomily.
Bude se tedy v Praze stavět?
12.2.2015 podepsalo SŽDC a SUDOP PRAHA a.s. smlouvu o dílo jejímž cílem je zpracování ekonomického hodnocení a přípravná dokumentace stavby. Zahájení prací má být zahájeno ihned po podpisu smlouvy a 2.5.2016 má být dílo dokončeno za cenu 1,6 milionu korun. Vyplývá z toho tedy, že příští rok v květnu by měl být hotový projekt prodloužení podchodů a zpracováno ekonomické zhodnocení celé stavby.
K samotné realizaci je tedy stále daleko, stavbě chybí kromě zmíněného projektu ještě mnoho, počínaje stavebním povolením, konče výběrem zhotovitelské stavební firmy, přesto se alespoň začala problematika prodloužení podchodů řešit.
Autor: Jan Vachtl
Zdroj: Smlouva o dílo mezi SŽDC a SUDOP Praha a.s.