Železniční trať Sudoměřice-Votice je jedním z posledních úseků železniční trati 220, potažmo IV. tranzitního koridoru, které postrádají potřebnou modernizaci. Celý úsek trati prochází hornatým územím České Sibiře a po zahájení modernizace bude trať prakticky v celé své délce přeložena do nové stopy pro dosažení rychlosti 160km/h s rezervou na 200km/h. Na nové trati bude hned několik dlouhých mostů a trať se u Ješetic a Mezna dvakrát zakousne do krajiny novými tunely.
Výjimku bohužel nedostal úsek trati Doubí u Tábora-Soběslav ani Dynín-Ševětín. Tyto stavby v Jihočeském kraji tak budou muset žádat o nový ekologický posudek EIA a zahájení jejich výstavby je odloženo.
Po stavebním boomu předchozích let, kdy došlo k modernizaci hned několika úseků železniční trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi, se letos zahájí pouze výstavba mostu nad tratí u zastávky Řípec-Dráchov a zaústění do pražského železničního uzlu, tedy úsek z Hostivaře k jižním portálům Vinohradských tunelů, které jsou branou na pražské Hlavní nádraží.
-JaV-