Trať 210 Praha-Vrané nad Vltavou-Čerčany:
Po technologické pauze bude v měsíci březnu pokračovat revitalizace trati stavebními pracemi v železniční stanici Týnec nad Sázavou, Davle a Jílové u Prahy, na širé trati se budou rekonstruovat železniční přejezdy a v části trati se též dočkají výměny kolejnice a pražce za nové. Podle plánu výluk by v květnu měla proběhnout aktivace zabezpečovacího zařízení a tato stavební akce bude ukončena.
Trať 212 Čerčany-Světlá nad Sázavou:
V ročním plánu výluk se vyskytuje pouze jedna výluka, a to od nepřetržitá výluka od července do listopadu z důvodu rekonstrukce železničního mostu v úseku mezi stanicemi Ledeč nad Sázavou a Světlá nad Sázavu.
Trať 220 Praha-Tábor-České Budějovice:
Hlavní železniční trať, součást IV. železničního tranzitního koridoru, prošla v minulém roce ojediněle rozsáhlou změnou tváře. V úseku jižně od Benešova probíhaly rovnou čtyři modernizace spojené se zvýšením rychlosti, bezpečnosti, kapacity trati ale také pohodlí cestujících. V měsících dubnu a květnu budou probíhat zkoušky a dokončovací práce v úseku Veselí nad Lužnící-Dynín. Tytéž dokončovací práce budou probíhat i v úseku Tábor-Sudoměřice u Tábora. Tyto stavební práce již nebudou mít podstatný vliv na časovou přesnost rychlíků.
Od měsíce května by naopak do konce roku měly probíhat výluky spojené s náhradní autobusovou dopravou v úseku Chotoviny-Olbramovice, z důvodu zahájení akce Modernizace trati Sudoměřice-Votice. V současné době ale není stále jisté, zda-li se tuto stavební akci podaří v roce 2016 zahájit, pravděpodobně bude její zahájení o rok odloženo. Poslední dílčí rekonstrukcí je podle ročního plánu výluk zahájení modernizace trati v úseku Dynín-Ševětín, pro které má být na konci roku 2016 budováno nové trakční vedení, i u této stavební akce ale zatím nejsou dořešeny všechny administrativní záležitosti.
Trať 221 Praha-Benešov u Prahy:
Hned na začátku roku budou stavební práce ve stanici Praha-Hostivař zaměřeny za nákladní koleje 8,10 a 12 a na provizorní zatrolejování spojky do koleje do železniční stanice Praha-Malešice. Tyto stavební práce budou ukončeny 15.ledna, tak aby při následné výluce Vinohradských tunelů mezi Vršovickým a Hlavním nádražím bylo možno vést osobní vlaky linky S9 odklonem přes Malešice a Libeň i se zastavením v Hostivaři, což doposud nebylo možné. V této souvislosti budou osobní vlaky linky S8 Praha-Vrané nad Vltavou-Čerčany ukončeny ve stanici Praha-Vršovice z důvodu nedostatečné kapacity v úseku trati na Hlavní nádraží.
V březnu začne poslední velká výluka, spojená s dokončovacími pracemi na malešické koleji. V dubnu bude aktivováno definitivní zabezpečovací zařízení a v květnu poslední úpravy po provedené rychlé pantografové zkoušce.
V červenci by měly započít stavební práce v navazujícím úseku z Hostivaře k portálům Vinohradských tunelů, jelikož bude většina prací probíhat v prostoru rušeného seřaďovacího nádraží, dotknou se cestujících jen minimálně.
Tratě 222 Benešov-Trhový Štěpánov a 223 Olbramovice-Sedlčany:
Roční plán výluk se o žádné výluce na těchto lokálních tratích nezmiňuje, jelikož se ale Plán výluk připravuje v první polovině roku, není vyloučena dodatečná změna.