Český telekomunikační úřad tento týden zahájil první měření pokrytí signálem mobilních sítí na železničních koridorech. Zařízení umístěné na střeše železničního vozu měřilo úroveň pokrytí signálem všech mobilních operátorů na hlavních trasách.
Kvalitu připojení však ovlivňuje i konstrukce železničních vozů s ohledem na propustnost elektromagnetických vln. Průjezdu železničních koridorů s měřicí technikou proto předcházelo proměření útlumu stěn vagónů.
Úřad podrobil detailnímu testování devět nejpoužívanějších typů železničních vozů, mezi nimi elektrické jednotky Pendolino, CityElefant, RegioPanter nebo moderní vozy ABpee. Měřil se přitom prostup signálu v pásmech GSM a LTE, kdy měřený vůz byl ozařován signálem z generátoru postupně přelaďovaného v jednotlivých kmitočtových pásmech.
Velice špatně z měření vyšla jednotka Pendolino nebo moderní vozy Bmz241 určené pro mezinárodní vlaky. Máte sami nějaké zkušenosti s kvalitou mobilního signálu z vlaků? Napište nám.