Předjížděný osobní vlak Os 8279
První změna nastane u osobního vlaku Os 8279 (15:53 Benešov u Prahy-17:10 Tábor). Osobní vlak pravidelně přijíždí do stanice Střezimíř v 16:33, kde čeká na předjetí rychlíkem a pokračuje dále ku Táboru v 16:43. Od změny jízdního řádu bude čekání ve Střezimíři prodlouženo až do 16:48 a pravidelný příjezd do Tábora se posune z 17:10 na 17:13.
Předjížděný osobní vlak Os 8266
Osobní vlak Os 8266 (7:50 Tábor-9:06 Benešov u Prahy) je druhým a posledním vlakem, jehož se změna jízdního řádu dotkne. Tento osobní vlak bude nově odjíždět z Tábora o 2 minuty dříve v 7:48, do Benešova ale přijede v čase svého pravidelného příjezdu.
Důvody změna časové polohy vlaků
V těchto dnech již není možné křižování vlaků v, dnes již bývalé, stanici Sudoměřice u Tábora, kterážto je přestavována jen na zastávku. Jelikož nás v druhé polovině roku čekají rozsáhlé výluky právě v tomto prostoru byla nutná změna časové polohy osobních vlaků, aby rychlík nemusel zbytečně čekat na širé trati než dostane povolení vjet do stanice a předjet osobní vlak. Všechny tyto změny jsou platné od dnešního dne, tedy pondělí 13.dubna 2015.
Modernizace trati Tábor-Sudoměřice u Tábora
Již je pravidlem, že kromě informací o aktuálních výlukách přinášíme našim čtenářům s (ne)jen odborným zájmem o problematiku i články o stavbě jako celku. Proto jen několik základních informací o této stavbě. Stavba délky 18,4km začala v dubnu 2013 a ke konci letošního ruku bude ukončena za 3,6 miliard korun. Jedná se o klasickou koridorovou modernizaci trati. V celém úseku dojde k vybudování druhé traťové koleje. Obě koleje budou zadrátovány, zde obvyklým, střídavým proudem 25kV 50Hz. Dojde k sanaci železničního spodku v celé délce trati, výměně koleji a výhybek za moderní typ UIC60 s pružným upevněním, sanaci všech mostů a propustků, výměně trakčního vedení za zcela nové a aplikaci nového zabezpečovacího zařízení 3. kategorie Automatický blok, které ještě více zvětší propustnost trati. Toho času je stanice Chotoviny již kompletně přestavěna, nově je tříkolejná, nachází se v ní ostrovní nástupiště s podchodem do západní i východní části obce a informačním systémem pro cestující. Naopak stanice Sudoměřice u Tábora je přestavována ze stanice na zastávku (podobně jako Bystřice u Benešova) a do zprovoznění navazující modernizace přes Českou Sibiř zde bude stovková výhybka, aby nebylo nutno příliš zpomalovat při přejezdu z dvoukolejného na jednokolejný úsek trati.
Přeložky trati
Jelikož nebylo možno dosáhnout rychlosti 160km/h v původní stopě museli projektanti přistoupit k projektu přeložení části trati do nové stopy. Úsek z Tábora po Chotoviny zůstal až na drobné směrové úpravy totožný. Největší přeložka vzniká v úseku z Chotovin do Sudoměřic, zde vede trať ve zcela nové stopě. Za Chotovinami se trať odklání v mírném oblouku doleva a po náspu míří k dálnici D3, tu překlenuje po 100metrovém obloukovém mostě, jehož výstavba si v roce 2014 vyžádala několik kompletních uzavírek dálnice a dlouhodobá omezení provozu. Na most navazuje plynule estakáda délky 450 metrů přes údolí. Trať pokračuje v zářezu kříží se s původní tratí (v době kdy bude probíhat přepojení můžeme čekat nejdelší výluky spojené s náhradní autobusovou dopravou, budeme vás o tom včas informovat) a přeložka míří po vysokém náspu k Sudoměřickému tunelu délky 430 metrů. Tento tunel byl v roce 2014 již proražen a došlo k vybudování definitivního ostění. Za tunelem se stará a nová trať znovu spojí a za zastávkou Sudoměřice námi sledovaný úsek modernizace končí. Provoz bude na přeložku podle aktuálních informací převeden v srpnu.
autor: Jan Vachtl, zdroj: SŽDC