Současný most, starý více než 100 let, je již na konci své životnosti. V roce 2008 se rozhodlo o jeho výměně a byla zahájena příprava dokumentace stavby, kterou provedl Valberk spol. s r.o.
Na železniční trati Týnec nad Sázavou - Čerčany byla dokončena izolace mostovky a od pondělí 16. září začne dlouhodobá výluka. Bude zapotřebí snesení podlah, kabelů, kolejového roštu a poté začne rozřezávání starého mostu po částech. Po uložení mostu na ložiska proběhne montáž mostních závěrů, násyp kolejového lože, montáž kolejových polí, opětná pokládka kabelů a zatěžkávací zkouška.
Výluka na trati potrvá 45 dní (od 16. září do 30. října 2013). Informace o náhradní autobusové dopravě proběhne vývěskou na patřičných stanicích, včetně železniční stanice Týnec nad Sázavou.
Dne 30. října v 18.00 hodin se předpokládá zahájení zkušebního provozu na mostě průjezdem prvního vlaku. Tento čas určí výlukový plán, který bude vydán.
„Celkové investiční náklady jsou stanoveny ve výši 65,2 mil. Kč, z toho realizační náklady na výstavbu nového mostu jsou ve výši 41,8 mil. Kč. Nosná konstrukce nového mostu - příhradový bezsvislicový ocelový svařovaný spojitý most o dvou polích s dolní mostovkou a průběžným kolejovým ložem. Délka přemostění bude 104,14m, výška konstrukce mostu 5,50m, šířka mostu s ohledem na nový průjezdný profil je 6,840m, volná výška pod mostem nad hladinou je 9,48m.“ Upřesnil informace o novém mostu Ing. Ondřej Göpfert ze Správy železniční dopravní cesty.
Alena Smolová, DiS.
kancelář starosty MěÚ Týnec