Druhou nejnižší nabídku podalo sdružení stavebních firem Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha – 3,680 miliardy korun. Společnost Chládek&Tintěra, která podala nabídku společně s rakouskou společnost Habau, nabídla třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun.
Komise vybírala ze šesti předložených nabídek, kde hlavním kritériem byla nabídková cena zakázky. V současné době musí zadavatel výběrového řízení SŽDC oficiálně potvrdit vítěze soutěže a jestliže se žádný z neúspěšných účastníků neodvolá bude moci být stavba ještě letos zahájena.
Stavba měla být zahájena ještě na podzim roku 2016. Bohužel ale SŽDC tehdy soutěž zrušila s velice vágním zdůvodněním, což později potvrdilo i Ministerstvo dopravy. Společnost Chládek&Tintěra tak zakázku nezískala a v novém výběrovém řízení skončila nakonec až na třetím místě. Je zvláštní, že předchozí neúspěšní kandidáti nabídli původně mnohem vyšší částky než v opakovaném výběrovém řízení.
Stavba s sebou přinese přeložení trati do prostoru současného zrušeného seřaďovacího nádraží Praha-Vršovice a opuštění tak zastávky Praha- Strašnice zastávka. Místo ní vznikne nová stanice Praha-Zahradní město s přestupem na MHD a zastávka Praha-Eden u fotbalového stadionu Slavie. Kompletní přestavbou projde i stanice Praha-Vršovice a modernizační práce skončí před jižními portály Vinohradských tunelů. Na nové trati bude zvýšena maximální rychlost, stanice a zastávky budou plně peronizované, vlaky budou jezdit po moderním kolejivu a provoz bude zabezpečovat moderní počítačové zabezpečovací zařízení. Ponechána zůstane i územní rezerva pro budoucí vysokorychlostní trať Praha-Brno přes Benešov a Vysočinu.
O zahájení modernizace a postupu výstavby včetně fotografií s informacemi o výlukách vás budeme pravidelně informovat.