Správce infrastruktury SŽDC informuje, že od 19.5.2015 0:00 hodin bude nepřetržitě až do 25.5.2015 24:00 hodin provádět rozsáhlá stavební opatření na několika modernizovaných částech železniční trati 220 Praha-Tábor-České Budějovice. Z tohoto důvodu je dopravce ČD nucen v úseku Tábor-České Budějovice nahradit všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu. Konkrétní důvody výluky se dozvíte na konci článku.
Kdy: 19.5.-25.5.2015
Od kolika do kolika: Nepřetržitě od 0:00 do 24:00
Opatření:
Rychlíky budou vyloučeny v úseku České Budějovice-Tábor. V tomto úseku budou vedeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu a za každý vlak budou vypraveny dva autobusy.
První autobus pojede přímo z Tábora bez zastavení v Soběslavi a Veselí nad Lužnicí a po příjezdu do Českých Budějovic bude zajištěn přestup na ostatní vlaky.
Druhý autobus z Tábora bude obsluhovat i Soběslav a Veselí nad Lužnicí a dorazí do Českých Budějovic o 20 minut později. Zpět bude odjíždět o 17 minut dříve než čas pravidelného odjezdu vlaku.
Zpoždění: Z důvodu vedení dvou linek NAD se dá předpokládat, že rychlíky do Prahy budou po příjezdu do Benešova o cca 10-20 minut opožděny.
Zastávky NAD:
Tábor-před nádražní budovou
Soběslav-před nádražní budovou
Veselí nad Lužnicí-před nádražní budovou
České Budějovice-pro nástup před nádražní budovou, pro výstup ul.Žižkova před Mercury
Mimořádné výluky před a po:
Den před započetím výluky, tedy 18.5. budou následující tři noční rychlíky už vyloučeny:
R 653 František Křižík (18:33 Praha hl.n.- 21:02 České Budějovice) Jeden v pracovní dny a neděli
R 655 Josef Suk (19:33 Praha hl.n.- 22:02 České Budějovice)
R 657 Ohrada (20:33 Praha hl.n.- 23:02 České Budějovice)
Den po ukončení výluky, tedy 26.5. budou následující dva ranní rychlíky ještě vyloučeny:
R 656 Ohrada (4:57 České Budějovice-7:30 Praha hl.n.) Pracovní dny a sobota
R 654 Josef Suk (5:57 České Budějovice-8:30 Praha hl.n.)
O této velké výluce budou stavební firmy pokládat lichou skupinu kolejí ve stanici Soběslav, která bude připravena pro brzké zahájení provozu. Dále bude ve stanici Veselí nad Lužnicí zapojeno jižní zhlaví do nového elektronického zabezpečovacího zařízení, ale asi nejvýznamnějším počinem výluky bude napojení hlavní koridorové trati na novou přeložku z Veselí nad Lužnicí do Horusic, kde bude nová kolej zatím provizorně zapojena do stávajícího kolejiště.
Modernizace trati Veselí nad Lužnicí-Horusice
Součástí této modernizace je kompletní přestavba celého nádraží ve Veselí nad Lužnicí, ježto je toho času již ukončena. Stavba začala v roce 2013 a ukončena bude s koncem tohoto roku za 2,7 miliard Kč. Stanice byla peronizována včetně podchodu, architektonicky šetrně bylo nové zastřešení nástupišť sladěno s původní červeno-žlutou barvou výpravní budovy. Českobudějovické zhlaví stanice doznalo asi největších změn, původně odbočovala trať do Českých Budějovic prudkým obloukem, naopak trať do Českých Velenic pokračovala rovně Nově bude trať pokračovat jižně a po velké přeložce, která umožní dosažení rychlosti 135km/h pro klasické vlaky, respektive 160km/h pro Pendolina. Přeložka je vedena přes záplavové území Lužnice i Nežárky, je proto konstruována na vysokém náspu. Všechna úrovňová křížení se silnicemi jsou nahrazena mosty, v současné době již stojí i dva zbrusu nové mosty přes Nežárku i Lužnici. V místě zastávky Veselí nad Lužnicí-zastávka se přeložka napojuje na starou trať a námi sledovaný úsek končí těsně před vjezdem do stanice Horusice. Celkové délka úseku je 4,9km.
autor: Jan Vachtl zdroj:České dráhy, SŽDC