Ještě větší problém působí nynější stavitelé železničních koridorů, kteří spoléhaje asi formálně na nějaké normy a testy, osazují okraje nástupišť hladšími betonovými díly, než jejich středy. Stačí opět zamrzlá vlhkost a člověk může uklouznout a spadnout přímo pod přijíždějící vlak. A stačilo by přitom pro okraje použít stejně drsný beton, jaký je uprostřed nástupiště. Řeknete si – maličkost. Ale myšlení, jak známo, mnohé lidi bolí.
A protože se stavařské problémy podobají, můžeme připomenut také masové rozšíření stojánků s nápisy „Pozor kluzká podlaha“ nejen ve vlhkých prostorách lázní a bazénů, ale i v běžných prodejnách. Je přitom známo, že povrchové úpravy materiálů pro podlahy se třídí do několika kategorií a projekty staveb i kolaudace jsou vystavěny odborné kontrole. To ale asi vůbec nestačí na reálné odhalení nedostatků.
Zdravotnická zařízení proto raději vydala pro seniory instruktážní letáky vedoucí k prevenci proti uklouznutí, které je právě u starší generace považováno z více důvodů za velmi rizikové.
-DM-