Počet osob, jejichž život vyhasne po střetu s drážním vozidlem je rok od roku vyšší. Jen v letošním roce eviduje Drážní inspekce nárůst o celých 6%, a to ještě rok neskončil. Přitom se zvýšil počet zabezpečených železničních přejezdů. Neustále roste i počet mimořádných událostí, tedy srážek kolejových vozidel s chodci a s automobily na železničních přejezdech. Snad není třeba připomínat tragickou nehodu u Studénky, nebo Golčova Jeníkova-města.
Část Benešáků soustavně porušuje zákon a přechází kolejiště benešovského nádraží a tím se vystavuje nejen riziku pokuty, ale také riskuje život při případné srážce s drážními vozidly. Nejrizikovějšími místy jsou služební přechod severně od nástupišť a nelegální cesta přes výhybky ještě o kus severněji. Nových devět párů expresů ČD a jeden pár expresu Arrivy budou Benešovem pouze projíždět čímž se riziko srážky výrazně zvyšuje.
Jak si vysvětlit nárůst počtu mrtvých a snížení počtu zraněných?
Po rozsáhlých investičních aktivitách v minulém roce došlo napříč kraji k výraznému zvýšení rychlosti nejen na koridorech, ale zejména lokálních tratích. Ty se staly po použití moderního kolejiva s pružným upevněním výrazně tišší a umožňují často vyšší rychlost projížděných souprav. Taktéž investice do nového tichého vozového parku se výrazně zvýšily. Když to shrneme tak vlaky se staly obecně tišší, rychlejší a místa, kde donedávna byl vlak slyšet na humna daleko se stala ze dne na den nebezpečná, jelikož vlak k nim dorazil podstatně rychleji a nepozorovaně.
Roste i četnost srážek vlaků s nejrizikovější skupinou-mládeží. Ta popoháněna nejrůznějšími faktory riskuje nejvíce, nedostatečně si uvědomuje rizika přecházení kolejí a stává se tak rizikovou skupinou. Právě mládež je v Benešově nejrizikovější skupinou, která soustavně přechází koleje na severní straně benešovského nádraží.
Do 31. října 2016 bylo v ČR zaznamenáno celkem 949 mimořádných událostí (ze kterých na Středočeský kraj připadá neuvěřitelných 193 tedy 20,34%), při kterých vyhaslo 201 životů (Středočeský kraj 36, tedy 17,91%) a dalších 165 lidí bylo zraněno (Středočeský kraj 41). V loňském roce bylo k totožnému datu pouze 878 mimořádných událostí, při kterých vyhaslo 185 životů a 224 lidí bylo zraněno.
Když to shrneme, tak ve Středočeském kraji došlo k nárůstů mimořádných událostí o 47,328% a počet usmrcených osob vzrostl o 16,129%.
Přecházení kolejí je dlouhodobým nešvarem České republiky, který se nevyhnul ani Benešovu. Při optimalizaci trati a celkové přestavbě benešovského nádraží nedošlo k prodloužení podchodu pod kolejištěm do prostoru ulice Konopišťská a nedošlo ani k výstavbě protihlukových stěn, které se v některých oblastech ukázaly jako dobrý, leč nevzhledný nástroj pro zamezení přecházení kolejí.
Pokuty
Koleje přecházející občané porušují zákon č. 266/1994 Sb., o drahách. Paragraf čtyři jasně definuje, že veřejnosti nepřístupná jsou všechna místa na dráze, a to i v jejím obvodu. Existují i výjimky, kam se řadí například železniční přejezdy nebo prostory sloužící veřejnosti. Hříšníci se tak vystavují pokutě až 2000Kč na místě a 10 000 Kč ve správním řízení. Předně ale riskují se svým životem a výrazně zasahují a omezují práva druhých osob, zejména strojvedoucího a cestujících ve vlaku.
se nesmíte divit když to je o dost kradší než to obchazet