Je prvomájové nedělní dopoledne a ruch v prostoru benešovského vlakového depa se oproti normálu zvyšuje. Natěšení návštěvníci již čekají ve frontě na krátkou projížďku motorovou lokomotivou po depu, druzí se kochají krásami modelového kolejiště a zahradní železnice. Ti znalejší popojdou několik kroků vedle a už přednáší synům a dcerám o zde vystavené posunovací lokomotivě Kocour, nebo Hektor, která je již připravena v čele dvou vozů Balm na svoji vyhlídkovou jízdu. Začíná posun soupravy, a to je pro „šotouše“- tedy nadšence do železnice, signál, že si mají najít rychle co nejlepší pozici pro vyfotografování soupravy. Lokomotiva píská a vznětový šestiválec o výkonu 552W uvádí soupravu do pohybu.
Z prvního nástupiště odjíždíme načas, pan průvodčí v historické čepici nás ihned informuje, že císař a král František Josef I. sice nikdy nebyl na Konopišti, zato svůj císařský salonek na benešovském nádraží navštívil při svých cestách několikrát. Jede nás tak padesát, tatínkové, maminky, děti, nadšenci do železnice…. Starší generace vzpomíná, jak tudy jezdila za svých mladých let do Votic či Sedlčan. Projíždíme bystřickou zastávkou a průvodčí nás opět zasvěcuje do tajů této železnice.
Nenápadný mostek na náspu těsně před prvním z tomických tunelů se zapsal do historie československé kinematografie. Právě zde se totiž natáčela scéna z filmu, kterak Josef Švejk zatáhl za záchrannou brzdu a byl před vlakem vyslýchán. Projíždíme oběma Tomickými (I. + II.) a Zahradnickým tunelem a zastavujeme na moderním nástupišti v Olbramovicích. Před zdejší výpravní budovou se zase natáčela scéna, kdy po Švejkovi chce pan přednosta pokutu, a to právě za zatažení záchranné brzdy.
Krásná lokomotiva Hektor posunuje na druhý konec soupravy a jedeme přes Benešov do Čerčan na prohlídku historické vodárny.
V Čerčanech se přesouváme na vodárnu, uvnitř je krásné nýtované schodiště, vše září novotou a péčí spolku Posázavský Pacifik. Přesto ale scházelo málo a vodárna by byla při stavbě koridoru srovnána se zemí. Shodou šťastných událostí nám budova zůstala zachována pro příští generace. Z budovy je krásný výhled na čerčanské nádraží, a tak všichni fotí a vyhlíží z oken vodárny. Věřme, že se podaří vytvořit zde malé muzeum železničního vodárenství, tak jak má Posázavský Pacifik o.s. v plánu. Prohlídka končí, lokomotiva Hektor je již připraven znovu na druhé straně soupravy a návěstidlo nám dovoluje, vrátit se zpět do Benešova.
<a href=http://buyretina.us.com/>Retin-A Over The Counter</a> <a href=http://buytadacip.us.com/>buy tadacip</a> <a href=http://cialiscoupons.us.com/>20mg Cialis</a> <a href=http://buyhydrochlorothiazide.us.com/>buy hydrochlorothiazide</a> <a href=http://buymethotrexate.us.com/>buy methotrexate</a>
<a href=http://buyneurontin.us.com/>buy neurontin</a> <a href=http://yasmin365.us.com/>yasmin online</a> <a href=http://buytrazodone.us.com/>trazodone mg</a> <a href=http://cefadroxil.us.com/>Generic Cefadroxil</a> <a href=http://cialisonline.us.com/>Cialis Online</a> <a href=http://valtrex2017.us.com/>Valtrex</a>