Rekonstrukce železniční stanice Praha-Hostivař je již ukončena, leč staré koleje, které za ní navazují na ty nové tam ještě nějakou dobu zůstanou. Druhá etapa stavby, která měla být vedena prostorem zrušeného seřaďovacího nádraží mimo zastávku Praha-Strašnice, letos v září nezačne.
Zakázku s odhadovanou cenou 3,6 miliardy korun chtěla postavit za 3,4 miliardy litoměřická společnost Chládek a Tintěra, pro kterou by se jednalo o největší zakázku v její historii. Giganti jako Eurovia a Strabag rail skončili až za touto nabídkou. Námitky, že litoměřická firma nemá dostatečné kapacity k uskutečnění zakázky, SŽDC v oficiální zprávě o zrušení výběrového řízení nezmiňuje. Oficiální zdůvodnění o nemožnosti posoudit kvalifikační předpoklady uchazečů zní velice obecně a vágně, proto od samotného počátku vzbudilo pochybnosti, jedná-li se o skutečný důvod k zrušení tendru. Se zrušením soutěže nesouhlasí ani ministr dopravy Dan Ťok (ANO), který plánuje vyslat do SŽDC kontrolu.
Nové výběrové řízení hodlá SŽDC vyhlásit v nejbližších měsících a stavební práce chce zahájit v příštím roce. Ať již to ale dopadne jakkoliv, tak stavba nabere minimálně půl roku skluz a cestující si tak budou muset na nové zastávky na Zahradním městě a Edenu počkat.