Díky doprovodnému programu divák nespustil oči z tratě. Autokros byl obohacený hned o dvě freestyle motokrosové show Petra “Pilníka“ Piláta. Nad Homolkou navíc po celou dobu létal vrtulník. Naštěstí nikoliv kvůli hospitalizaci raněného. Zájemci mohli absolvovat vyhlídkový let vrtulníkem s výhledem nejen na celou arénu, ale i na Poříčí a jeho okolí. Pro nejmladší z účastníků byly k dispozici dětské atrakce, například nafukovací skluzavka.
Po nezpevněném povrchu začaly plecháče stoupat a klesat již v sobotu 21. června, kdy po dopoledních přejímkách probíhaly od 13.00 hodin tréninky. První kvalifikační jízda se konala v pozdním odpoledni od 16.45. Automotoklub Poříčí zakončil sobotní klání pestrobarevným ohňostrojem. Druhá a třetí kvalifikační jízda proběhla v neděli 22. června. Ve druhé jízdě, která začala již v brzkých devět hodin, vystřídal buginy po dvou hodinách “Pilník" se svou one man FMX show. Ta byla jako vždy velmi akční a vydařená. Hvězda českého freestylu představila publiku své umění ještě jednou, a to po třetí kvalifikační jízdě.
Přestože kategorie Racer Buggy tentokrát vypadla, na závodech nechyběla divize Junior Buggy, jejímž vítězem se stal Milan Vaněk s vozem značky Yamaha. Samozřejmostí byla i divize Super Buggy. Té se kromě domácích zúčastnili i závodníci z Rakouska a Itálie, stejně tak tomu bylo i v divizi Buggy 1600, kterou zajel nejrychleji Ford Alfa Racing se svým řidičem Radkem Jordákem. Míru zahraniční účasti dokazovaly i vlajky České republiky, Itálie, Rakouska, Slovenska, Slovinska, Maďarska a dokonce i Evropské Unie, které vlály v hledišti. Necelý kilometr dlouhou hlinitopísčitou trať pořadatelé bezpečně zajistili, o čemž svědčilo i její časté kropení, kterého se ujali místní dobrovolní hasiči. Svou pohotovost jeho členové prokázali například i v hašení jednoho z plecháčů. Přes ukázkové udržování tratě to na ní závodníci neměli lehké, především soutěžící v divizi D6 kvůli lomeným zatáčkám do kopce. V této kategorii zvítězil Zdeněk Antony a jeho Škoda Rapid, zatímco v plecháčích D5 to byl Aleš Plichta se svým Subaru Impreza.
V nejobsazovanější divizi Kartcross, kterou vyhrál Jiří Rezek s již tradičním RSK Suzuki, startovalo dokonce 25 závodníků. Nejen tuto divizi si vychutnali obzvlášť Roman Kalvoda a Jiří Havelka, který se Kartcrossu věnuje od jeho začátku v roce 2010.
„Auto na Kartcross váží kolem 320 kilogramů, má 120 koní, obsah motoru je 600. Když si člověk takové auto koupí celé, stojí 400.000Kč, když si chce auto poskládat sám a koupí ho jako stavebnici, je to 300.000Kč. Auta se můžou i pronajmout, kdo má zájem se svézt, ten tak může za finanční obnos učinit,“ říká Jiří Havelka, který bohužel kvůli zranění v oku tentokrát nezávodil. „Auta si skládám. Nejen kvůli tomu, že je to levnější, především mě to baví. Jedno auto dávám dohromady měsíc. Od Romana Kalvody, který je otcem “Kartů“, jsou veškeré komponenty a nemusím kupovat žádné náhradní díly. Navíc, jeho auta mají i homologaci pro evropské závody,“ dodává a na otázku, jak se s autem jezdí, odpovídá: „Závodník musí jet šetrněji, když totiž prudce sešlápnete pedál, tak vůz automaticky letí. Motor je slabší a podívaná je pro diváky záživnější, zvlášť když se začátečníci snaží udržet auto na trati. Vůz se jim v zatáčkách točí. Ale díky poměru váhy a koní je to opravdu mazel. Všechna auta Kartcrossu jsou stejná, s obsahem motoru 600, liší se jen značkami - je tu Kawasaki, Suzuki i Honda.“
Zúčastnila se i legenda autokrosových závodů a pětinásobný mistr republiky, devětašedesátiletý Jaroslav Hošek, který ve finálním závodu Super Buggy skončil na 4. místě. Vítězem a majitelem putovního poháru Mediasportu se stal talent českého autokrosu Jakub Kubíček s vozem Ford V6 Zoner a časem 04:32:89, který je stejně jako Hošek mistrem Evropy i republiky v královské třídě bugin. Na druhý vítězný stupeň se v této divizi postavil Vladislav Štětina (04:40:77) a za ním se umístil bronzový Jiří Formánek (04:44:07). Další v pořadí byli již zmíněný Jaroslav Hošek (04:46:98), dále Boris Vaculík, Roman Keřka, Michal Neumann, Jaromír Štětina, Jan Smrž, Marek Stloukal, Markus Thomas, Lukáš Kořínek, Kirill Ivannikov, Aleš Pařízek, Giovanni Trincossi a Pavel Janoušek.
A. Kolomazníková-Bukovanská
Ukázkový skok jednoho ze závodníků