Ve středu 16. dubna proběhla první dvě zasedání, kterých se zúčastnil za vedení Města starosta Jiří Slavík, místostarostové Martin Rataj a Jan Kučera a radní pověřený komunikací s osadami Jiří Čáp. První zasedání proběhlo v Martinicích, kde starosta Jiří Slavík přítomné občany vyzval, aby představovanou studii ing. arch. Brychtové připomínkovali dle svých skutečných potřeb a vizí o úpravě veřejného prostoru. Zároveň vyjádřil naději, že dobrá opatření budou realizována napříč politickými reprezentacemi. Pro Martinické by představovaná změna znamenala třeba vznik malého mola na rybníku pro děti, úpravy cestní a komunikační sítě, doplnění a rekultivaci zeleně, záliv pro autobus včetně přístřešku a nové herní prvky pro děti i dospělé. Představovaná studie klade důraz na zachování venkovského prostředí použitím přírodních materiálů a vhodných herních prvků do venkovského prostředí. Bouřlivá diskuze byla svedena zejména nad návrhy o doplnění nové zeleně na místa, kde byla v minulosti zeleň kvůli problematické údržbě okolních travnatých ploch, odstraněna.
Po Martinicích následovalo obdobné jednání i na Beztahově. Zde se v návrzích řešilo obratiště autobusů, vznik zálivu pro autobusy s přístřeškem, úprava prostoru u zvoničky a úpravy u tvrze. Tvrz a její potencionální odkup Městem Votice byl následně předmětem plodné diskuze. Druhá část urbanistické studie se zaměřila na Beztahově na hřiště. Zde se prokázala špičková místní znalost Beztahovských, kteří se shodli na nutnosti jímat vodu na zalévání a do sprch. Hřiště by mělo být za pomoci nově vysázených topolů ještě více odcloněno od přiléhajícího lomu. Debata zde vznikla i o kanalizaci, která je podle platného územního plánu nadále uvažována, leč pro vysoké finanční náklady není záležitostí blízké budoucnosti.
Asi nejzajímavější studií veřejných prostranství ve vztahu k samotnému městu Votice je studie nádraží Votice. Zde byly představeny hned 4 varianty úprav okolí nádraží na moderní terminál s velkým parkovištěm P+R a B+R, několika stanovišti autobusů a doplněním stávajícího informačního systému pro cestující. V různých variantách je od 61 stání pro automobily v západní části od výpravní budovy po neuvěřitelných 160 stání pro automobily v maximální variantě. Všechny varianty počítají s druhým vstupem do podchodu na prvním nástupišti směrem od zastávek autobusů a parkoviště P+R. V diskuzi si vzal slovo starosta Slavík a informoval přítomné o novém spěšném vlaku, který zajistí od prosince lepší spojení Votic s Prahou v pracovní dny a deklaroval, že bude nadále usilovně pokračovat v jednáních s IDSK a ROPIDem o protažení dalších nově zavedených spěšných vlaků z Benešova do Prahy až do Votic. Přítomní se dozvěděli i aktuální informace o průběhu výstavby železničního koridoru z Votic do Sudoměřic a kladli na zástupce vedení města několik doplňujících otázek nejen o železnici.